ŻAKARD
Technikę tę stosuje się do wykonywania wzorów. Będziesz potrzebowała instrukcję i dwa motki w różnych kolorach. Będziemy przerabiać ściegiem pończoszniczym, a wzór zostanie utworzony różnymi kolorami.
Krok po kroku
Technikę tę stosuje się do wykonywania wzorów. Będziesz potrzebowała instrukcję i dwa motki w różnych kolorach. Będziemy przerabiać ściegiem pończoszniczym, a wzór zostanie utworzony różnymi kolorami.
Gdy zmieniasz kolor, nie ucinaj nici, te dwa kolory będą się przeplatać na lewej stronie robótki. Ważne, by nie naprężać zbyt mocno nici, aby uniknąć marszczenia się robótki. Będziemy przerabiać tak, jak wskazano w instrukcji, na prawej i na lewej stronie robótki.
Rozpocznij od przerobienia pierwszym kolorem oczek na prawo tak, jak wskazuje schemat.
Gdy dotrzesz do miejsca rozpoczęcia wzoru, zacznij przerabiać nicią w drugim kolorze. W tym celu nić, którą przerabiałaś do tej pory umieść z tyłu robótki i przytrzymaj palcem lewej dłoni.
Weź koniec nici w drugim kolorze i przytrzymaj obydwie nici palcem lewej dłoni.
Rozpocznij przerabianie na prawo nicią w nowym kolorze.
Gdy musisz zmienić kolor, weź ponownie nić w pierwszym kolorze. Przenieś nić na lewo z tyłu robótki, pozostawiając ją nieco luźno i kontynuuj przerabianie oczek na prawo, zgodnie ze schematem.Zobaczysz jak nici obydwu kolorów przeplatają się po lewej stronie robótki.
Obróć robótkę i przerób następny rząd na lewo, stosując zmiany koloru wskazane w instrukcji. W tym przykładzie nici zmiany koloru będą zwrócone w twoją stronę. Kontynuuj przerabianie, gdzie trzeba zmieniając kolory, dbając, by nie naprężać zbytnio nici i pamiętając o nieucinaniu nici. Jeśli zamierzasz wykonać własny wzór, radzimy zrobić najpierw wykres oraz unikać przerabiania więcej nić 4 oczek bez zmiany koloru, gdyż pozostawia to bardzo długie nici, które marszczą robótkę.