WYKOŃCZENIE PRZY POMOCY IGŁY DO WEŁNY
Po skończeniu pracy będziesz musiała ukryć w robótce wszystkie wystające końcówki nitek.Istnieje kilka sposobów, by to zrobić.Będziemy potrzebować igły do wełny i, byś lepiej to dostrzegła, użyjemy nici w kontrastowych kolorach.
Krok po kroku
Aby wpleść końcówki pionowo, musisz zrobić to na prawej stronie robótki.a- wybierz kolumnę oczek i wprowadź igłę od tyłu do przodu robótki, przez środek „v”.
b- Przeprowadzaj igłę pionowo do góry, wewnątrz kolumny oczek, na zmianę pod i nad poziomymi liniami.
c- Po przeciągnięciu nici przez kilka oczek, przeprowadź igłę do tyłu robótki, a następnie wprowadź ją w środek następnej kolumny oczek i powtórz te same kroki ku dołowi.
c- Po przeciągnięciu nici przez kilka oczek, przeprowadź igłę do tyłu robótki, a następnie wprowadź ją w środek następnej kolumny oczek i powtórz te same kroki ku dołowi.
Po skończeniu, przeciągnij nić na tył i utnij.2- By zakończyć oczkiem podwojonym, musisz po prostu podwoić oczka.Możesz to zrobić na prawej stronie robótki w następujący sposób:a- Wprowadź igłę od tyłu do przodu przez środek „v”.
b- Wprowadź igłę przez “nogi” na górze „V”
c- Wróć do pierwszego oczka i wprowadź igłę w to samo miejsce, gdzie zaczęłaś.Podwój kilka oczek przed ucięciem nici.
Możesz to też wykonać na lewej stronie robótki, naśladując wybrzuszenia oczek przerobionych na lewo w tkaninie.a-Na początek wprowadź igłę poziomo przez dwa oczka od góry do dołu.
b-Następnie wprowadź igłę przez następne oczko w tym samym rzędzie i przeprowadź igłę po skosie znów przez pierwsze „podwojone” oczko na górze.
c-Przejdź do następnego oczka i powtórz.
Możesz także przeciągnąć końcówki nici po skosie na lewej stronie robótki.a-Wprowadź igłę po skosie do góry przez wybrzuszenia,
b- po wprowadzeniu igły przez kilka oczek, obróć igłę i przeciągnij ją w dół przez równoległy rząd, a następnie utnij nić.