NABIERANIE OCZEK
Rozpoczęcie każdej robótki musisz rozpocząć od nabrania oczek na druty.Zacznij od dłuższej nici. Długość nici zależy od liczby oczek, które musisz nabrać.
Krok po kroku
Weź drut i przytrzymaj go ramieniem tak, by mieć wolne dłonie.
Wykonaj supełek. W tym celu:Weź nić w obydwie dłonie i owiń nią razem środkowy i wskazujący palec.
Lewą dłonią przytrzymaj pętelkę. Następnie wprowadź prawy kciuk i palec wskazujący w pętelkę i złap dolną nić.
Lewą dłonią przytrzymaj pętelkę. Następnie wprowadź prawy kciuk i palec wskazujący w pętelkę i złap dolną nić.
Przeciągnij nić przez pętelkę i przytrzymaj ją prawym palcem wskazującym.Wykonałaś właśnie supełek i pierwsze oczko.
Umieść pętelkę na drucie, który przytrzymujesz ramieniem i pociągnij za nić, by dopasować pętelkę do drutu.
Teraz możesz rozpocząć nabieranie oczek. Pamiętaj, by nie naprężać zbyt mocno nici, utrudniłoby to wykonywanie robótki.Trzymaj nić w każdej dłoni.Owiń nić wokół palca wskazującego prawej dłoni i zrób pętelkę.
Umieść pętelkę na drucie, cały czas trzymając ją na palcu.
Nicią z lewej dłoni owiń od góry drut
i przełóż pętelkę nad nicią, nakładając na czubek druta,
wyjmij palec i delikatnie pociągnij za nić w prawej ręce, aby zawęzić oczko na drucie.
Owiń nić wokół palca wskazującego prawej dłoni, umieść pętelkę na drucie,
Nicią z lewej dłoni owiń od góry drut,
przełóż pętelkę nad nicią, nakładając na czubek druta,
wyjmij palec i zawęź oczko.Ważne, by wszystkie oczka miały to samo naprężenie. Powtarzaj te kroki aż nabierzesz potrzebną liczbę oczek.