JAK DODAWAĆ OCZKA
Oczka dodaje się, by zwiększyć liczbę oczek w robótce. Wykorzystuje się tę technikę do nadania kroju, tekstury, ażuru. Istnieją różne sposoby dodawania oczek, dodawanie oczek może być widoczne, jak podczas wykonywania ażuru lub dziurek oraz niewidoczne, gdy chcemy dodać oczka, aby uzyskać odpowiedni krój ubrania.Jednym z najłatwiejszych sposobów jest dodawanie oczek na początku rzędu.
Krok po kroku
Wprowadź prawy drut w pierwsze oczko, tak jakbyś miała je przerobić na prawo, ale zanim zsuniesz oczko z lewego drutu, przy pomocy czubka prawego drutu umieść nowe oczko na lewym drucie. Możesz dodać tyle oczek, ile potrzebujesz, a następnie zacznij przerabianie robótki.
Wprowadź prawy drut w pierwsze oczko, tak jakbyś miała je przerobić na prawo, ale zanim zsuniesz oczko z lewego drutu, przy pomocy czubka prawego drutu umieść nowe oczko na lewym drucie. Możesz dodać tyle oczek, ile potrzebujesz, a następnie zacznij przerabianie robótki.
Wprowadź prawy drut w pierwsze oczko, tak jakbyś miała je przerobić na prawo, ale zanim zsuniesz oczko z lewego drutu, przy pomocy czubka prawego drutu umieść nowe oczko na lewym drucie. Możesz dodać tyle oczek, ile potrzebujesz, a następnie zacznij przerabianie robótki.
Wprowadź prawy drut w pierwsze oczko, tak jakbyś miała je przerobić na prawo, ale zanim zsuniesz oczko z lewego drutu, przy pomocy czubka prawego drutu umieść nowe oczko na lewym drucie. Możesz dodać tyle oczek, ile potrzebujesz, a następnie zacznij przerabianie robótki.
Możesz tez dodawać oczka w następujący sposób:a- Przed przerobieniem następnego oczka przy pomocy prawego drutu złap nić (wybrzuszenie) owijającą oczko z tyłu robótki, pociągnij ją do góry i umieść na lewym drucie.
Możesz tez dodawać oczka w następujący sposób:a- Przed przerobieniem następnego oczka przy pomocy prawego drutu złap nić (wybrzuszenie) owijającą oczko z tyłu robótki, pociągnij ją do góry i umieść na lewym drucie.
Możesz tez dodawać oczka w następujący sposób:a- Przed przerobieniem następnego oczka przy pomocy prawego drutu złap nić (wybrzuszenie) owijającą oczko z tyłu robótki, pociągnij ją do góry i umieść na lewym drucie.
b- Przerób tak, jak przerabiasz zwykłe oczko.c- Przerabiaj, aż pozostanie jedno oczko w rzędzie, powtórz dodanie oczka. Przy pomocy prawego drutu złap nić owijającą oczko z tyłu robótki, umieść ją na lewym drucie i przerób jak zwykłe oczko. Dodałaś właśnie dwa oczka w rzędzie.
Innym sposobem dodawania oczek jest narzut.Ten sposób dodawania oczek tworzy niewielkie dziurki lub ażury w twojej robótce.Przed rozpoczęciem pracy zdecyduj, w których miejscach chcesz dodawać oczka-- w środku, rozmieszczone w trakcie rzędu…W tym przykładzie będziemy dodawać oczka na początku i na końcu rzędów.a- Aby rozpocząć, przerób jedno oczko na prawo, następnie owiń prawy drut nicią, by utworzyć nowe oczko.
b- Kontynuuj przerabianie rzędu, aż pozostanie jedno oczko.
c- Wykonaj narzut, owijając drut nicią, by utworzyć nowe oczko. Przerób ostatnie oczko tak, jak zwykle
d- Obróć robótkę i przerób narzuty tak samo, jak przerabiasz zwykłe oczka. Zobaczysz, jak tworzą się małe dziurki w miejscach, gdzie dodawałaś oczka.